Gazali Mişkatul Envar
☑️ İmam Gazali Selçukluların son döneminde yaşamıştır.
☑️ Bayezid-i Bistami nin hâl Abdulkadir Geylani'nin makam ve gazalinin ilimde kutup olduğu söylenir.
☑️ Tercüme yeni bir teliftir bir saraya çevrilen aynalardaki sarayın görüntüsü o aynaların renk ve şekline göre olur mesela yeşil bir ayna o sarayı yeşil gösterirken kırmızı bir ayna kırmızı olarak gösterir düz bir aynada görüntü düz eğri bir aynada ise eğridir bunun gibi aynı telif Eser farklı mütercimler tarafından çok farklı ifadelerle tercüme edilebilir.
☑️ Ay ışığının bir evin penceresinden duvardaki aynaya düştüğü oradan da mukabilinde ki duvara yansıdığı duvardan yere yöneldiği farz edilsin bilirsin ki yerdeki Nur duvardaki ne duvardaki aynaya tabidir keza aynadaki nur aya aydaki de güneşe tabidir çünkü aya ışık güneşten gelir.
☑️ Arifler hakikatin semasına uruçtan sonra vücutta vahit ve hak olan Allah'tan başkasını görmedikleri hususunda ittifak ettiler lakin bazısında bu hal ilmi bir marifet olarak gerçekleşti bir kısmı ise zevki bir hal olarak bunu yaşadı onlardan biri enelhak dedi bir başkası kendimi tenzih ederim şanım ne yüce dedi bir başkası ise cübbem de Allah'tan başkası yok diye söyledi.
☑️ Sadece Zahire bakan haşevi sadece batını esas alan bâtınidir. Kur'an'ın zahiri, batını, haddi,muttala,'ı vardır. Hz Musa iki pabucunu da çıkarma emrinden her iki alemi atmak manasını anladı zahir olarak pabuçlarını çıkararak batın olarak da her iki alemi atarak Emre uydu.
☑️ Peygamberimizin içinde köpek bulunan bir eve melekler girmez sözü karşısında insanlar şu üç durumdan birinde yer alırlar. Birincisi evde köpek besler ve zahir murat değildir bundan murat kalp evinden gadap köpeğini boşaltmaktır çünkü o aklın cadısıdır meleklerin nurları olan marifete engel olur der. ikincisi emrin zahirine uyar fakat kalbini pis ahlak ile doldurur. üçüncüsü köpek sureten olmayıp bununla onun manası olan parçalayıcılık müştehiyata düşkünlük kastolunmuştur. şahıs ve bedenin yerleştiği yer olan evi köpeğinin suretinden korumak nasıl vacipse, has ve hakiki cevher olan kalp evini köpeğe ait kötü sıfatlardan korumak evleviyetle vaciptir der.
☑️ Mişkat kelimesi duvarda lamba konan yer anlamındadır. lamba öyle bir yerden ışık verdiği gibi görme işitme gibi duyguların da belli yerleri vardır oralardan faaliyet gösterirler.
☑️ Bursevi 4 çeşit nurdan bahseder bir eşyayı gösterip kendisi görmeyen mesela Güneş ikincisi eşyayı hem gören hem gösteren meela göz nuru üçüncüsü akıl nuru bu nur,cehil karanlığında gizli makulatı basirete gösterir görür idrak eder. dördüncüsü ilahi Nur.
☑️ Kuran'da zeytin ağacı ve ondan elde edilen zeyt(yağ) ile getirilen bu temsilin bir benzerini petroldede görmekteyiz. Ham petrol, o haliyle hemen alev almaz. Arıtıldıktan sonra bir kibrit ile hemen alev alacak duruma gelir. Arıtma işleminin ileri seviyesinde elde edilen uçak benzininde ise, yakından kibrit çakmağa bile lüzum yoktur; uzaktan çakılan bir kibrit, alev alması için yeterlidir.
☑️ Bayezid-i Bistami nin hâl Abdulkadir Geylani'nin makam ve gazalinin ilimde kutup olduğu söylenir.
☑️ Tercüme yeni bir teliftir bir saraya çevrilen aynalardaki sarayın görüntüsü o aynaların renk ve şekline göre olur mesela yeşil bir ayna o sarayı yeşil gösterirken kırmızı bir ayna kırmızı olarak gösterir düz bir aynada görüntü düz eğri bir aynada ise eğridir bunun gibi aynı telif Eser farklı mütercimler tarafından çok farklı ifadelerle tercüme edilebilir.
☑️ Ay ışığının bir evin penceresinden duvardaki aynaya düştüğü oradan da mukabilinde ki duvara yansıdığı duvardan yere yöneldiği farz edilsin bilirsin ki yerdeki Nur duvardaki ne duvardaki aynaya tabidir keza aynadaki nur aya aydaki de güneşe tabidir çünkü aya ışık güneşten gelir.
☑️ Arifler hakikatin semasına uruçtan sonra vücutta vahit ve hak olan Allah'tan başkasını görmedikleri hususunda ittifak ettiler lakin bazısında bu hal ilmi bir marifet olarak gerçekleşti bir kısmı ise zevki bir hal olarak bunu yaşadı onlardan biri enelhak dedi bir başkası kendimi tenzih ederim şanım ne yüce dedi bir başkası ise cübbem de Allah'tan başkası yok diye söyledi.
☑️ Sadece Zahire bakan haşevi sadece batını esas alan bâtınidir. Kur'an'ın zahiri, batını, haddi,muttala,'ı vardır. Hz Musa iki pabucunu da çıkarma emrinden her iki alemi atmak manasını anladı zahir olarak pabuçlarını çıkararak batın olarak da her iki alemi atarak Emre uydu.
☑️ Peygamberimizin içinde köpek bulunan bir eve melekler girmez sözü karşısında insanlar şu üç durumdan birinde yer alırlar. Birincisi evde köpek besler ve zahir murat değildir bundan murat kalp evinden gadap köpeğini boşaltmaktır çünkü o aklın cadısıdır meleklerin nurları olan marifete engel olur der. ikincisi emrin zahirine uyar fakat kalbini pis ahlak ile doldurur. üçüncüsü köpek sureten olmayıp bununla onun manası olan parçalayıcılık müştehiyata düşkünlük kastolunmuştur. şahıs ve bedenin yerleştiği yer olan evi köpeğinin suretinden korumak nasıl vacipse, has ve hakiki cevher olan kalp evini köpeğe ait kötü sıfatlardan korumak evleviyetle vaciptir der.
☑️ Mişkat kelimesi duvarda lamba konan yer anlamındadır. lamba öyle bir yerden ışık verdiği gibi görme işitme gibi duyguların da belli yerleri vardır oralardan faaliyet gösterirler.
☑️ Bursevi 4 çeşit nurdan bahseder bir eşyayı gösterip kendisi görmeyen mesela Güneş ikincisi eşyayı hem gören hem gösteren meela göz nuru üçüncüsü akıl nuru bu nur,cehil karanlığında gizli makulatı basirete gösterir görür idrak eder. dördüncüsü ilahi Nur.
☑️ Kuran'da zeytin ağacı ve ondan elde edilen zeyt(yağ) ile getirilen bu temsilin bir benzerini petroldede görmekteyiz. Ham petrol, o haliyle hemen alev almaz. Arıtıldıktan sonra bir kibrit ile hemen alev alacak duruma gelir. Arıtma işleminin ileri seviyesinde elde edilen uçak benzininde ise, yakından kibrit çakmağa bile lüzum yoktur; uzaktan çakılan bir kibrit, alev alması için yeterlidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder